sowie

Góry Sowie, Wałbrzych: newsy, informacje z regionu - a także Sudety i okolice

Ostatnio komentowane
Publikowane na tym serwisie komentarze są tylko i wyłącznie osobistymi opiniami użytkowników. Serwis nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za ich treść. Użytkownik jest świadomy, iż w komentarzach nie może znaleźć się treść zabroniona przez prawo.
Data newsa: 2009-02-17 18:33

Ostatni komentarz: Zgadzam się z powyższym felietonem co do walentynek w 100%, jednak mam inne zdanie o aborcji, bo odbieranie życia dziecku, które na świecie może zdziałać dla ludzkości wiele jest głupim wymysłem. Skoro np. kobieta została zgwałcona i nie chce urodzić tego dziecka niech go odda do adopcji. Nikt nie ma prawa takiego jak Bóg, żeby decydować o dawaniu bądź odbieraniu życia.
dodany: 2011.02.23 17:40:33
przez: Eva B.
czytaj więcej
Data newsa: 2008-12-31 08:45

Ostatni komentarz: Panie Michale, ciekawy luźny tekst. Co do pracy w Wałbrzychu ma Pan rację. Chwile się zastanówmy - dla inwestora zagranicznego jest najłatwiej postawić super- czy hipermarket i czerpać z niego korzyści a przy okazji nie płacić podatków przez kilka lat - wygodne gdy ma się zapas finansowy. Z drugiej strony w co innego warto u nas inwestować - kopalnie z nową technologią - za drogo i nie rentownie a Polak zawsze polubi supermarket a przy okazji zdobędzie się kawałek rynku likwidując małe osiedlowe sklepy - oczywiście nie te co są dobrze zakorzenione w pamięci osób mieszkających w okolicy.
Tutaj batalia chodzi o to czy super- i hipermarkety powinny być zamknięte w niedziele (nie licząc 13 dni które według ustawy są dniami wolnymi).
Osobiście kiedyś uważałem, że nie powinny być zamknięte. Zmieniłem zdanie gdy przyjrzałem się sprawie bliżej. czy powinny być zamknięte to sprawa indywidualna zgodzę się z tym, każdy spędza czas tak jak chce. Otwórzmy szerzej oczy i spójrzmy od środka, a właściwie:
- od strony pracowników i ich rodzin [jak często spędzają z sobą czas] (może mała ankieta? gwarantuje ze 80% będzie za wolnymi niedzielami)
- od strony właścicieli małych osiedlowych sklepów (może i mają własny biznes, ale mają często na utrzymaniu całą rodzinę - jeśli ktoś zakłada mały sklep spożywczy to po 3 latach może liczyć na jakiś ludzki dochód wstając o 4 kładąc się o 23).
- jak sytuacja z wolnymi niedzielami wygląda w innych krajach UE.
Próbuję być tak jak wy hipokrytą, lecz jestem tylko weredykiem obudźmy się.
Pozrawiam
dodany: 2011.01.08 20:27:21
przez: NL
czytaj więcej
Data newsa: 2009-03-05 20:14

Ostatni komentarz: No faktycznie ta Sylwia jest całkiem inna.
Zraniła mnie odpowiedź o tym, że XVIII wieku nie mamy i że żaden mężczyzna nie przyjedzie na białym rumaku. A może on byłby równie romantyczny jak jego partnerka...Nigdy nic nie wiadomo i widać, że z tą dziewczyną nie miałabym o czym gadać.
Pozdrawiam
dodany: 2010.11.09 20:20:42
przez: Ellen
czytaj więcej
Data newsa: 2009-02-10 16:33

Ostatni komentarz: Zgadzam się że tWOJE jest skromne a więc milcz kobieto!!!
dodany: 2010.10.15 21:18:54
przez: do pauliny sz.:)
czytaj więcej
Data newsa: 2009-03-23 21:22

Ostatni komentarz: A ja mam pytanie do człowieka o nicku "mójłeb". A kim, wg Ciebie, jest Martyna Sz.? Bo dla mnie jest kimś równie niewyrazistym co osoba z tego wywiadu. Dziewczyna śpiewa, ten tatuuje. Chłopak robił sobie wywiady z osobami z naszego nocnikowego miasta, biorąc je za ciekawe i warte uwagi. Przynajmniej ja tak odbieram ten cykl rozmów. Fakt faktem, że wywiad ten nie jest w 100% rozkładający na kolana, ale mnie bardziej irytują tutaj lakoniczne odpowiedzi, niż sama rozmowa z pytaniami, które wg. mnie są na przyzwoitym poziomie. Czepiasz się chłopaka, który coś robi i chce się rozwijać. Tyle, peace.
dodany: 2010.08.08 12:24:53
przez: kbqauasbf
czytaj więcej
Data newsa: 2009-06-09 16:40

Ostatni komentarz: Widać bardzo wyraźnie, że autor jest zwolennikiem PO. Zdecydowanie za bardzo i mija się z pewnymi faktami przez co nie można mówić że artykuł jest merytoryczny. A szkoda.
dodany: 2010.07.10 19:40:16
przez: GreenWatch
czytaj więcej
Data newsa: 2010-01-18 21:03

Ostatni komentarz: E no, ziomek :)
Wiedziałeś, że opublikowali Twój wywiad z nim nawet na jego oficjalnej stronie? :)
http://pejaslumsattack.pl/index.php?go=wywiad_tojestchujowe

Gratulacje!
dodany: 2010.06.13 22:42:28
przez: gość
czytaj więcej
Felieton: Kto ma gorzej?
2010-01-25 18:50

Dokończ zdanie: gdybym został prezydentem, to numerem jeden na liście moich zadań byłoby...? Bo moim: wetowanie. A wetowałbym tak długo, dopóki posłowie nie zaczęliby interesować się sprawami własnego kraju, tworząc logiczne ustawy i wprowadzając je w życie, a nie pomysłami rządów naszych sojuszników i sąsiadów, które koniecznie muszą zaistnieć także i u nas. Bo system ten, jak się okazuje, nie ma ani rąk, ani nóg, ani chociażby szans na minimalny sukces. I to dlaczego? Bo źle sformułowane są dekrety naszych sąsiadów, czy po prostu my nie potrafimy odróżnić jawy od rzeczywistości?


A jak wszystkim wiadomo – absurdów u nas nie brakuje. Co więcej – ludzie utrzymywani z naszych podatków dostarczają nam w tygodniu tyle atrakcji, że gdyby ktoś mnie obudził w nocy z piątku na sobotę, to byłbym w stanie podać minimum trzy różne sytuacje z ostatnich pięciu dni. I rozśmieszony zasnąłbym na nowo. Ale boję się, że za kilka tygodni w ogóle nie będę spał.

 

 

 

 

Palenie zabija. A tak przynajmniej twierdzą nasi posłowie, którzy lada dzień mają przystąpić do głosowania nad nową ustawą, wprowadzającą zakaz palenia papierosów we wszystkich miejscach publicznych. I skoro sprawdziło się to i w Anglii, i w Irlandii, to u nas też tak będzie. Takie przynajmniej mamy zapewnienia. Co prawda publicznie gwarantują nam to ludzie, którzy sami są niepalący, ale nad nowym zakazem pracują głównie ci, którzy na co dzień kopcą jak lokomotywa Brzechwy. I gdzie tu sens? Bo przecież nie będziemy dyskutowali nad argumentami osób palących. Dziwnym trafem – ich to nie dotyczy. Co więcej – całość nowego pomysłu sprowadza się jedynie do ograniczenia ich i mojej wolności. Bo według tego, co sam już wyczytałem, według zapowiedzi inicjatorów i według wstępnych zapisów – zapalić będę mógł jedynie w domu. A że jestem nałogowcem, to jak sobie poradzę na zewnątrz? Przystanki – nie. Chodniki – nie. Poczekalnie – nie. Parki – nie. To gdzie? Mam się czuć jak ryba bez wody? Jak małpa bez banana? Krowa bez trawy? Cokolwiek. Pewne jest natomiast to, że palić będzie można również w samochodach. To takie pocieszenie od rządu i możliwość wyboru, gdyby znudziło nam się przesiadywanie w domu. Idąc tokiem rozumowania naszych posłów, zadam inne pytanie: a co z tymi, którzy jeżdżą na skuterach? Czy siedząc na skuterze, mogę zapalić papierosa? Będę wtedy zaliczany do przesiadujących w pojeździe, czy na zewnątrz?

 

Jakkolwiek jednak by nie było, to zastanawiające jest, że w kraju, który ma ogromne dochody z akcyzy za papierosy(same podwyżki cen z ostatniego miesiąca przyniosą państwu dodatkowe 2,3 mld złotych) bierze się w ogóle takie pomysły pod uwagę. Zresztą, można to sprawdzić na prostym przykładzie. Przygotowując się do tego felietonu obliczyłem, ile wydaję rocznie na papierosy. Wyszło mi ponad 4000 zł. W Polsce mamy 70% niepalącego społeczeństwa i 30% palącego, z czego 3% pali „raz na jakiś czas”. Przyjmując, że statystyki podawane przez media są prawidłowe, wychodzi, że blisko 11 milionów ludzi pali regularnie. A gdy pomnożymy te 11 milinów razy 4000 zł, to o jakich pieniądzach my w ogóle rozmawiamy? Bo mi kalkulator zablokował wynik. A to nie koniec abstrakcji. Pomińmy te statystyki, liczby i fakt, że Ministerstwo Finansów nie chce takich pieniędzy. Zapiski samego projektu są ciekawsze. Przykładowo: gdy pójdziemy sobie, jak co tydzień, do baru na piwo, spotkamy tych samych ludzi co zawsze – białych, czarnych, grubych, chudych, wysokich, niskich, w koszulkach Chillin, w zwykłych koszulkach – i zapalimy w takim miejscu papierosa, to karę finansową nie poniesiemy my, jako łamiący zakaz, tylko właściciel lokalu. A to sprawia, że szef klubu, w którym pracuję, może mnie wysłać do konkurencji „na papierosa”, on wezwie w tym czasie Straż Miejską i mandat wynoszący kilka tysięcy złotych gwarantowany. A ja wyjdę z tego bez szwanku. Ewentualnie z nową paczką papierosów od szefa.

 

Dlatego proponuję znaleźć kompromis. Bo o ile potrafiłbym zaakceptować częściowy zakaz palenia, obejmujący np. tylko miejsca publiczne, o tyle całkowity nie tylko mnie oburza, ale i dyskryminuje. A o czym mówię, to zrozumieją osoby palące. Zgodzę się, że zapach tytoniu nie dla każdego może być przyjemny, ale nie oszukujmy się – nigdy się nikomu nie dogodzi. Jednych odrzucać będzie odór wypalonego przed chwilą papierosa, innych zbyt intensywny zapach perfum. Czy idąc tym tokiem rozumowania, posłowie powinni zabronić również używania perfum i dezodorantów? A przecież to też wyszłoby na dobre. Dziura ozonowa by się nie powiększała, powietrze byłoby czystsze. Tylko jaki w tym sens? Po co odbijać piłeczkę? Lepiej się zaakceptować. Są niepalący, którym zapach tytoniu nie przeszkadza, są nieużywający perfum, którym ta intensywna woń również życia nie utrudnia. Jeżeli ktoś będzie chciał się wybrać do lokalu, w którym nie pali się papierosów, to niech uda się do tego, który ma przeznaczone do tego specjalne sale. Wtedy i wilk syty, i owca cała. Osobiście nie wyobrażam sobie pubu, czy restauracji, gdzie nie można palić, a gdzie jest alkohol. Bo jaki jest sens wyjścia osoby palącej na piwo, skoro nie może zakurzyć ani w środku, ani na zewnątrz? Mam siedzieć w domu?

 

Dlatego, po raz drugi, proponuję znaleźć kompromis. Może sensownym rozwiązaniem okaże się przygotowanie ustawy, którą następnie zamieści się, za pośrednictwem mediów, gdzieś w Internecie, a społeczeństwo niech wysyła do pomysłodawców maile ze swoimi propozycjami zmian i poprawek? Gdzie, co i dlaczego tak? Może wspólnie uda się stworzyć przepis, który zadowoliłby obydwie strony? W końcu to nie jest dekret, który dotyczy iście narodu polskiego, jako instytucji, tylko narodu polskiego, jako społeczeństwa. Tu chodzi o nas, o nasze dobro, o nasz komfort, a nie o dobro Irlandczyków, czy Anglików, którym zawdzięczać możemy obecnie całe to zamieszanie. Nikt mnie nie przekona, że palący umierają szybciej i młodziej, mają choroby wieńcowe i potencję. To moje zdrowie, mój świat, moje klocki.

 

Państwo na mnie zarabia, więc niech się cieszy, a nie utrudnia.

 

Michał Cisło
michal-cislo@wp.pl



Wróć
dodaj komentarz | Komentarze:

anonim
2010.04.10 18:13:53
IP: 109.243.221.194
chichot historii... [*]
artek
2010.01.26 22:21:54
IP: 79.186.117.165
Czy głosowanie za pośrednictwem internetu jest utopijne? Może. Pewne jest, że przynosi to jednak efekty. Nie wiem czy słyszeliście o krytyce internatów na pomysł rządu ws. zablokowania stron o tematyce pedofilskiej. Internauci uznali, że ucierpią na tym "niewinne" serwisy. Pojawiła się fala krytyki i premier wydał list, w którym oświadczył że skoro krytyka internautów jest tak duża, to trzeba na ten temat porozmawiać i przyjrzeć się dokładniej ustawie ;] Czyli... jest szansa! Też nie popieram tej ustawy ws. zakazu palenia. Liczę na pozytywne zakończenie, czyli na zniesienie lub przynajmniej na wspomniany przez Michała kompromis :) Będzie dobrze!
do mzwsk
2010.01.26 14:02:41
IP: 79.186.53.83
No ale z drugiej strony, to kultura jest kwestią indywidualną, bo przecież nie każdy palący śmieci na plaży, czy w innym publicznym miejscu. Zawsze będą tacy, którzy śmiecą i zawsze tacy, którzy będą dbali o miejsce, w którym przebywają. Nie generalizujmy ; )
mzwsk
2010.01.25 23:43:46
IP: 78.8.233.48
No to nie chodzi chyba tylko o sam zapach ;) Generalnie chodzi o kulturę - jak już palisz to lepiej żebyś nie śmiecił na przykład na plaży bo to obrzydliwe chodzić boso po petach, albo ludzi wkurzają też obcy którzy na przystankach dmuchają im w twarz dymem - po prostu trzeba żyć i dać żyć innym ;)
iLLMan
2010.01.25 20:09:45
IP: 78.88.207.35
Piękna wizja, głosowanie przez internet, ale utopijna. Z resztą każda, pozytywna propozycja zmian w tym kraju uchodzi za utopijną. Licznik jest prosty, nowa ustawa, nowy zakaz, możliwość ściągania z obywateli większych pieniędzy za mandaty. Będzie więcej dotacji na skromne szkolenia dla polityków ;)
;-)
2010.01.25 19:28:03
IP: 188.146.207.81
Zgadzam się z Michałem. Również jestem osobą palącą, do tego w trakcie SESJI, kto widział studenta (palacza) niepalącego przed egzaminem?! NIKT. Posłowie mają za przeproszeniem pos**ane we łbach. Sami nie palą? I dobrze, ale niech nie zabraniają tego innym. I to ma być wolność? To ja sie z takiej wolności wymeldowywuję od zaraz. Będę palć i raczej nie rzucę. Tak więc będę łamać prawo i pozdrawiam serdecznie wszystkich , z Michałem na czele, którzy również będą to prawo łamać;-)
p.s Wymyślmy lepiej prawo, które zabroni, zeby w zimie temperatura spadała poniżej -10 stopni celcjusza. jest równie irracjonalne jak zakaz palenia i zginie mniej osób, bo mróz zabił tylko w ciągu tej nocy 11 os.